2010. február 16., kedd

Mákos guba - szerintem :-)

Azt hiszem, szeretek főzni-sütni. Ha nem így lenne, ugyan miért éreznék késztetést arra, hogy akkor is összeüssek valamit, ha nem is kellene? Hétfőre maradt vasárnapról ebéd bőven, de én azért kitaláltam, hogy csinálok is valami jót. S ha már (várandós agy!:-D) kétszer vettem kiflit egyetlen nap alatt, nekiláttam egy adag mákos gubának.
10 kiflit felkarikáztam, vaníliás tejbe áztattam. Egy csomag (250g) darált mákot enyén felfőztem cukorral és tejjel, ezt is a kiflire öntöttem, összekevertem. Meghámoztam és vékony szeletekre vágtam 4 szem almát (azért annyit, mert annyi volt itthon), picit megpároltam és elkezdtem tűzálló tálba pakolni. Egy réteg mákos kifli, egy sor alma, újra kifli, újra alma, amíg el nem fogyott az egész. Ekkor megfőztem egy csomag vaníliás pudingot, azzal nyakon öntöttem az egészet, végül 4 tojásfehérjéből kemény habot vertem, rásimítottam a tetejére és betoltam a sü!:-). Addig sütöttem, míg a hab szép aranybarna lett.
Még Rékámnak is ízlett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése