2010. december 8., szerda

Diós linzer

Eszter barátnőm kérésére végre idejutok és leírom egyik kedvenc sütim, a linzer receptjét - ahogy én készítem. Délután, ha nem jön közbe semmi, akkor mi is megsütjük Rékával. Elméletileg akár karácsonyra megsüthetném, mert eláll, csak nem nálunk. Akármekkora adaggal készül, maximum két nap és elfogy.:-)

Hozzávalók:
Tészta:
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
20 dkg liszt
10 dkg darált dió
2 ek rum (nálunk inkább aroma)
1 tojássárgája
csipet só

Tötelék: valamilyen lekvár, ízlés szerint - na meg hogy mi van épp itthon.

El kell mondjam, hogy az előbb felsorolt mennyiségeknek én azonnal a dupláját veszem, ha nem a tripláját, többtagú családnak mindenképp javaslom a többszörös adagokat! :-)

Elkészítés:
A sütőt előmelegítem 180 fokra. Összegyúrom a hozzávalókat és letakarva (folpackkal fedem a tálat) hűtőbe teszem pár órára, vagy akár egy éjszakára is.
Kis adagokban kinyújtom kb. fél cm vastagra, fodros szélű szaggatóval ugyanannyi lyukas és sima formát szaggatok, sütőpapírral bélelt tepsiben világosra sütöm (max. 10 perc).

A formákat lekvárral összeragasztom és lefedve (fóliával, vagy műanyag dobozban) 1 napot állni hagyom.

Tálalás előtt darált dióval, porcukorral meghintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése