2009. július 21., kedd

Paradicsom

Terem a paradicsomunk. Nem kicsit, ellenben nagyon rengeteget. :-)Annyira, hogy ehetjük kétpofára, ajándékozhatjuk kilószám, s bizony hozzá kellett látnom a befőzéshez is.
Anyukám odaadta a paradicsompasszírozóját, én neki is láttam, s már vagy 10 perce tekergettem bőszen (volt is vagy 2 deci paradicsomlé a fazék alján) amikor rájöttem, a botmixerem ott röhög a hasát fogva a polcon. És igaza van,:-S Előkaptam, s újabb 10 perc alatt az összes paradicsomot leturmixoltam. Leszűrtem, föltettem egy kis cukorral főni. S mivel volt annyi eszem, hogy extra jó fazékba tettem, alig kellett kevergetni, nem égett le. Mostanra már ott figyelnek üvegekbe töltve a polcon.
Egy csomó paradicsomot felkarikáztam és nekiláttam szárítani. Az ötletet a kiváló szakács Sárosdi Virág blogjából loptam. Ráadásul a napokban kaptam ajándékba egy dehidratálógépet (eddig azt se tudtam, hogy létezik ilyen). Akitől érkezett, szintén kapta, de esze ágában sem volt használni. Mivel viszont tudja rólam, hogy konyhamókus vagyok, így elhozta, biztosan hasznát veszem. Hát nem mondom, hogy jobban működik, mint a sütőben szárítás, de nagyon stílusos.:-)
Egy régi befőzős könyvben pedig azt olvastam, hogy felkarikázva tehetek el üvegben is paradicsomot, tegyek mellé karikára vágott hagymát, esetleg paprikát, s öntsem nyakon felforralt és lehűtött hígított borecettel. Kipróbálok egy üveggel és ha jó, csinálok többet is.

1 megjegyzés:

  1. Szia,kipróbáltad már?Ha jó lett leirnád nekem pontosan?köszönöm:)

    Jutka

    VálaszTörlés