2009. május 17., vasárnap

Bodzaszörp




Jelentem, elkészült! Ma reggel meg is kóstoltuk és megállapítottuk, hogy finom!:-)


A sikeren felbuzdulva ma azt a módozatot is megcsináljuk, ami egész télen eltartható lesz.




Bodzaszörp (azonnal fogyasztható)




7-8db tenyérnyi bodzavirágot leöblítek, belerakom egy ötliteres uborkásüvegbe. 80dkg cukrot, 2db héjastól karikára vágott citromot és néhány kanál kifacsart citromlevet öntök rá (az eredeti receptem szerint citrompótlót kell belerakni, de én nem szeretem a mesterséges dolgokat). Felöntöm vízzel, elkeverem, kistányérral lefedem. Néhány napig állni hagyom, majd leszűröm. Azonnal fogyasztható! Lehűtve az igazi!


Bodzaszörp (eltartható)


5l víz

15-15db tenyérnyi bodzavirág

2kg cukor

4db citrom

4cs citrompótló (én itt is frissen facsart citromlevet használok)


A cukrot a vízzel felfőzöm, leforrázom a virágokat, belerakom a citromot, citromlevet. Letakarva 1-2 napig állni hagyom, majd leszűröm. Üvegekbe töltöm, tetejére egy-egy mokkáskanál tartósítót (szalicilt, vagy ki mit használ) teszek, lekötözöm. Végül 10-15 percig gőzölöm.


Bodzatea


Leszedem a bodzavirágot, ládában/dobozban/tálcán, vagy kinek mi a szimpatikus szépen elrendezem, kiteszem a napra. Esténként mindig behozom, ne érje eső vagy harmat, reggel újra kiviszem. Néhány nap alatt megszárad, teásdobozba teszem, télen egy csésze teához egykis darab szárított bodzavirágot forrázok. Isteni finom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése