2009. május 21., csütörtök

Cipó - kicsit különlegesebben

Ha a kenyérrel már jól boldogulunk, érdemes bővíteni a repertoárt a család ízlése szerint. Mivel mi szeretjük a zöldfűszeres, hagymás, snidlinges stb. dolgokat, bepróbálkoztam egy, a hagyományostól eltérő cipó megalkotásával.

Hozzávalók:
80dkg fehérliszt
20dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt, de lehet helyette rozsliszt is, ki mit szeret
1 kocka élesztő
2-3 teáskanál só
2,5-3dl víz - menet közben derül ki, mennyit vesz fel (erre utaltam az előző bejegyzésemben!:-))
1 közepes főtt krumpli
1 fej apróra vágott lilahagyma, vagy hasonló mennyiségű snidling, ízlés szerint egyéb zöldfűszerek, vagy akár mindez vegyesen (csak a képzeletünk szab határt)

Langyos vízben elmorzsolom az élesztőt, picit pihentetem, majd összedolgozom a többi hozzávalóval. Kétszeresére kelesztem, újra átgyúrom, két cipót formálok belőle (ha elég egy is, akkor természetesen fele hozzávalóval dolgozom), a cipókat tepsibe helyezem, letakarva kelesztem még vagy fél órát, lehet többet is, majd megsütöm (nagyjából annyi idő kell neki, mint a kenyérnek, esetleg valamivel kevesebb, érdemes figyelni).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése